همایش منطقه ای مهندسی جوش و مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی
طاها
پایگاه اطلاع رسانی سیدعلی خرسندی
  سرو آنلاین؛
همایش منطقه ای مهندسی جوش و مکانیک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرو آنلاین، همایش منطقه ای مهندسی جوش و مکانیک با حضور امام جمعه سروستان،حاج آقا شجاعی فرد دبیر منطقه یک، معاونین و اساتید، محققین، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان برگزار شد.

امام جمعه سروستان:رسالت دانشگاه های ما تولید اندیشه است

حاج آقا خرسندی امام جمعه شهرستان سروستان نیز در این همایش ضمن تقدیر از این اقدام دانشگاه گفت:مشکل جامعه ما عدم اندیشه است و نواقص کار ما معلول این رهگذر است و اگر در حوزه اندیشه صاحب نظر شدیم،بسیاری از مشکلات ما حل می شود و این وعده قرآن است.

وی با اشاره به اینکه خلاء اندیشه به منزله خلاء تز اصلاحی است،گفت: این مساله بسیار خطرناک است.

امام جمعه سروستان،رسالت دانشگاه ها را حرکت به سوی اندیشه ورزی عنوان کرد و گفت:اگر رسالت کار دانشگاه های ما تولید اندیشه شد، تحول عجیبی رخ می دهد و این در دانشگاه آزاد اسلامی تا حدودی محقق شده است.

وی اندیشه امامان معصوم را نمونه بارز تاثیر اندیشه در ارائه راهکارهای اصلاحی برای جوامع بشری دانست و افزود: قلمرو این اندیشه، تمامی جوامع حتی غیر مسلمان نیز در بر گرفته است.

سید علی خرسندی با اشاره به اینکه هدف این گونه همایش ها باید تولید اندیشه باشد ادامه داد: ارتقا تولید اندیشه می تواند پیامد های مثبتی در عرصه های گوناگون جامعه بوجود آورد.

امام جمعه سروستان با اشاره به اینکه دامنه تحقیقات ما محدود به گروه خاصی است افزود: این یک نقص است و دانشگاه ها باید در زمینه ارتقا اندیشه و مسائلی که مقام معظم رهبری هر ساله عنوان می کنند، پروژه های تحقیقاتی تعریف و راهکارهای عملی به مردم ارائه دهند.

وی در پایان سخنان خود،ترس دشمنان اسلام در زمنیه دست یابی به علوم مختلف بویژه در زمینه هسته ای را بومی شدن و فراگیر شدن این علوم دانست و گفت:نظام سلطه از این وحشت دارد که علومی که در سلطه آنهاست توسط دانشگاهیان ما بومی سازی شود و این برای آنها خطر ناک است.

منبع : پایگاه تحلیلی - خبری سروستان   http://sarvonline.ir






تاریخ: 3 / 10 / 1391برچسب:,
ارسال توسط سید علی خرسندی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 189
بازدید کل : 35886
تعداد مطالب : 51
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

انجمن آگهی بهترین کد قالب وبلاگ

قالب و کد وبلاگ تاپ بلاگین

قالبوبلاگکد وبلاگآگهیانجمن